Пт. Авг 19th, 2022
Крок до надання Україні новітніх винищувачів: які літаки пілоти сподіваються отримати

Відеозвернення з проханням дати нам літаки ще в квітні записав пілот українського винищувача МІГ-29 на псевдо  «Джус». Льотчик добре розумів значення кожного слова, адже від перших днів повномасштабного вторгнення боронив столицю з неба. Він один із «Привидів Києва».

«На той момент ситуація була надскладна. Часу на підготовку до вильоту не було. Літаки один за одним сідали і злітали, постійно перестрибували. Зараз повітряна обстановка більш відносно спокійна, але й досі дуже небезпечна, і досі важко виконувати ці завдання, бо в Росії величезна перевага і в літаках, як кількісно, так і якісно», — каже він.

Ворог використовує у війні значно сучасніші за наші винищувачі Су-30 та Су-35 двотисячних років випуску з солідним озброєнням. Су-30 може запускати ракети на 110 кілометрів, Су-35 — на 300. Україна в небі воює на старих радянських МіГ-29 вісімдесятих років, винищувачах Су-27, штурмовиках Су-25 та бомбардувальниках Су-24.  Це як воювати на запорожцях проти іномарок.

«Російські — не найкращі в світі, але вони набагато кращі за наші. У нас на озброєнні лише напівактивні головки самонаведення для ракет повітря-повітря, що це означає на пальцях: після пуску ракети на великій відстані я маю її супроводжувати, підсвічувати своїм радаром бортовим, аж до моменту влучання її в ціль, водночас у нашого ворога ракети з активною головкою самонаведення — це означає, що він її пускає, вона летить автономно, а він в цей час може оборонятися, йти на базу», — пояснює пілот.

Сучасна повітряна війна — це війна цифр, дальності, висот, коефіцієнтів. На радянських літаках яким за 30, перемагати сучасні дворічні важко. Адже «витиснути» із залізяки  більше, ніж у ній закладено виробником — нереально. Наші хлопці брали хитрощами й зуміли не допустити переваги ворога в повітрі.

«Самі придумували тактичні прийоми, штуки, щоб обманути більш технологічного противника — це і спрацювало. Вони себе дуже сильно переоцінили і недооцінили наші спроможності», — додає «Джус».

Та щоб далі ефективно боронити свою землю з неба – нам терміново потрібно поповнювати та оновлювати наш повітряний флот. Чим? Існує кілька варіантів. Це можуть бути старі радянські винищувачі Міг-29, які колись Союз продавав країнам Варшавського договору, зокрема Польщі, Болгарії, Словаччині. Такі літаки є у нас, і наших пілотів не доведеться перенавчати. Очільник Міноборони не виключає, що ми можемо отримати шведські винищувачі «Гріпени». Говорять і про французькі «Рафалі» та американські літаки четвертого покоління F16.

«Літак визначає геополітичний вектор країни, якщо ми купуємо американський літак, то ми розуміємо, що ми будемо залежні від США. Якщо це Франція з «Рафалями», то ми – Франція, Швеція з «Гріпенами» – це інший вектор. Це велике політичне рішення, бо від того, який тип літаків ми оберемо, залежить вся архітектура авіації Повітряних сил», — каже   військовий експерт Тарс Чмут.

«Джус» переконаний, якщо Польща передасть нам свої старі радянські МіГи — це не допоможе нам отримати перевагу над росіянами в небі.

«На МіГах застаріле озброєння, обладнання, і швидко його модернізувати неможливо. Шведські «Гріпени» є класними платформами, адаптуються під різні місії, проти повітряних і проти наземних. З ними нюанс — їх небагато, лише кілька країн їх використовує», — каже пілот.

Більше плюсів Тарас Чмут бачить саме в американських винищувачах. «F16, на ньому акцентують увагу, бо зараз їх є багато у великій кількості, вони в серійному виробництві, до них можна докуповувати різні компоненти в різних країнах, не тільки у США — вони поширені. Він експлуатується поляками, які пересіли з МіГів, і їхній досвід може бути корисній нам», — додає Чмут.

Переговорний процес про передавання нам літаків ще триває, але вже маємо позитивний сигнал. Палата представників Конгресу США схвалила фінансування підготовки українських пілотів на американських винищувачах, виділивши на це 100 млн доларів. Сенатори призвали Пентагон якнайшвидше розглянути питання передаваяння бойових літаків Україні.

«Американці нічого просто так не роблять, якщо уже закладено кошти до бюджету на навчання українських пілотів на 23-рік, можливо, й раніше… Тому, якщо таке рішення уже прийнято, відповідно, ми можемо розраховувати, що літаки та інші системи будуть Україні надані», — заявляє речник Повітряних сил Володимир Ігнат.

Скільки літаків сьогодні залишилося після 5-ти місяців повномасштабної війни, командування Повітряних військ не називає. Точно зрозуміло одне, чим швидше ми перейдемо на західне озброєння, тим сильнішою ставатиме наша  обороноздатність, і тим ближчою ставатиме наша перемога.

Читайте також:

Перший суховантаж прорвав блокаду портів на Чорному морі: одесити зраділи сигналу судна

У Харкові окупанти вдарили касетними снарядами по мирних мешканцях

У Миколаєві сусіди одного із приватних секторів вже всі мали контузії від прильотів, але живі і не піддаються паніці
Дополнительно:
Крок до надання Україні новітніх винищувачів: які літаки пілоти сподіваються отримати

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.